Receptek és Praktikák

Sütőipari termékek az OMÉK-on

Védjegyes sütőipari termékek kommunikációja

Egyre több hazai fogyasztó keresi az itthon, magyar vállalkozás által előállított prémiumminőségű termékeket. Egy kutatás szerint, míg a fogyasztók 95%-a kedveli a hazai élelmiszereket, addig csak 35%-a rendszeres vásárlója. A sütőipari termékeket ez a veszély nem fenyegeti, mivel a piacon lévő termékek legnagyobb százaléka hazai vállalkozástól származik, ezért ez esetben a fogyasztó döntését a termék ára vagy minősége befolyásolja.

Kitörési pontok

Az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon elhangzott több olyan témájú előadás, amelyekben a szakemberek keresték a magyar termelők lehetséges kitörési pontjait a hazai piacokon. A Magyar Pékek Fejedelmi Rendje lehetőséget kapott bemutatni azokat a kihívásokat, melyekkel a sütőipari termékek piacán állnak szemben a pékek, amikor a fogyasztók kegyeiért versengenek.

Hagyományok, Ízek, Régiók program

A Pékrend a hagyományőrzés során 31 sütőipari terméket védetett le a HÍR (Hagyományok Ízek Régiók) program keretében. A program célja, hogy az EU-s tagállamok helyi termékeit és a hozzá tartozó helyi szokásokat megvédje, így került összegyűjtésre több mint 800 hazai termék. Az AMC (Agrár Marketing Centrum) évről évre támogatta a gyűjteményben szereplő termékek piacra jutását, a fogyasztókkal történő megismertetését. A támogatásokat kihasználva a Pékrend az elmúlt évtizedben több ezer fogyasztóhoz jutatta el a HÍR védjegyes, hagyományos sütőipari termékek hírét, és ezzel erősítette a fogyasztók körében a hazai sütőipar és a pékek becsületét. Az OMÉK-on tartott előadásban bemutatásra került az elmúlt időszak kommunikációs munkája, és az ezzel kapcsolatos tapasztalatok. Az előadáson résztvevő minisztériumi munkatársak és más szakmai szervezetek képviselői nagy érdeklődéssel figyelték az esettanulmányokat. Ennek keretében elhangzott az, hogy milyen eszközökkel (írott sajtó, internet, hírlevél, élő kapcsolat), milyen üzeneteket (hagyományos sütőipari termék, prémium minőségű termék) juttatott el a Pékrend, a fogyasztókon túl a médián át a legfelsőbb döntéshozókig. A kommunikáció célja, hogy segítsen a fogyasztóknak a tudatos döntéseik meghozatalában, amely segítségével különbséget tud tenni két, első ránézésre azonosnak tűnő termék esetében.

 

Egy lépés a prémium felé

A beszámoló hatása érzékelhető volt, hiszen a résztvevők egyenként jöttek oda hozzánk, és tették meg az első lépésüket azon az úton, amely a prémium minőségű sütőipari termékek felé visz. Az érdeklődőknek lehetőségük nyílt valóságban is megtapasztalni, megkóstolni a termékeket, mert a Toldi Miklós Sütőipari Szakiskola és a Pékrend tagjai bemutató sütést tartottak a helyszínen, és részletes tájékoztatást tartottak az AMC standján.

Fontos megjegyezni, hogy az OMÉK-on a sütőipar képviseletében a termékeik széles választékával jelent meg a Jász-Sütőház Kft. és a Rónasági Gasztro Sütőipari Kft is.

 

Helyi piac, helyi termék

Az előadást követő napon ugyanitt Vajda László tartott előadást a helyi piacok kialakításáról és a helyi termékek piacra jutásáról. A Vidékfejlesztési Minisztérium (EU-s támogatottságnak köszönhetően) rövid és hosszú távú stratégiai célokat fogalmazott meg a hazai termelők védelme és piacra jutása érdekében. A feladatok ellátására a Magyar Nemzeti Vidék Hálózat stratégiai tengelyeire épülő elnökség és a munkáját segítő MNVHA tanács jött létre, melyben a Magyar Pékek Fejedelmi Rendje képviseli a sütőipar szereplőit.

 

Keresés

Hirdetés

Recept hírlevél

Sütött már otthon kenyeret?
 

Magyar Pékek Fejedelmi Rendje

Komárom

www.pekrend.hu

Tevékenységünket és működésünket a Nemzeti Együttműködési Alap Támogatja